Peuterplusgroep de Vosjes

Op onze kinderopvanglocatie aan de Van Woustraat 217 in Amsterdam de Pijp hebben wij vier groepen gevestigd: een baby-, dreumes-, peuter- en peuterplusgroep. Op onze peuterplusgroep vangen wij maximaal 14 kinderen op vanaf 3 jaar tot de vierde verjaardag van het kind.

Curious kids heeft gemerkt dat kinderen van 3 jaar veelal toe zijn aan meer uitdaging. Aan de ene kant hebben ze een grotere concentratieboog, waardoor ze langer en aandachtiger aan activiteiten kunnen deelnemen. Aan de andere kant raken ze sneller verveeld, waardoor ze om nieuwe uitdagingen vragen. Over het algemeen zijn 3-jarige peuters hele nieuwsgierig mensjes, die het liefst de hele dag door willen leren en ontdekken. Curious kids biedt voor deze kinderen een groep aan, waar zij tot aan de dag dat ze naar de basisschool gaan, kunnen spelen. Net zoals bij alle andere groepen zijn de randvoorwaarden een veilige en duidelijke dagstructuur, met de 3 R’s.

Door de kleinere groep ontstaat er een hechte groepsdynamiek en prille vriendschappen. Het is leuk en leerzaam om hier op in te spelen met groepsactiviteiten. Met elkaar groeien ze mee naar dat moment waarop ze naar “de grote school” gaan. Op 3-jarige leeftijd kunnen peuters ook steeds meer begrijpen.

We werken daarom naast het thematisch werken (wat we op Curious Kids in alle groepen doen) bij de peuterplusgroep ook met 5 dag thema’s; Bakken en koken, Tuinieren en natuur, Begrijpen met je handen, CreaBea knutseldag en Bewegen en fantaseren. Elke dag wordt er een bijpassende activiteit met de kinderen gedaan.

Iedere dag, bij een maximale bezetting, zijn er twee vaste pedagogisch medewerkers op de groep aanwezig. Zij zullen gedurende de hele dag zorg dragen voor de peuters en hun ontwikkeling stimuleren. De groep is helemaal zo ingericht, dat de oudere peuters hier kunnen spelen en ondertussen ook leren. Er is uitdagend en educatief speelgoed aangeschaft om de kinderen tot op de laatste dag te inspireren en ondertussen ook voor te bereiden op het basisonderwijs. Een voorbeeld daarvan is spelenderwijs kennis maken met letters en cijfers, zonder daar streefdoelen aan te koppelen.

Eenmaal op de basisschool is er geen ruimte meer voor middagslaapjes, hier spelen wij op in door de peuters langzaamaan te laten wennen aan het schoolritme. In plaats van aparte slaapkamers, zoals bij de andere groepen, hebben we er voor gekozen om een snoezelruimte te creëren, waar de peuters een kort slaapje kunnen doen of alleen even kunnen rusten.

Lees het laatste GGD Inspectierapport

The best around

Very very happy with the day-care – it is very expensive but definitely the best around.

Ontzettend leuk programma

Ontzettend leuk programma met knutselen, muziek en yoga, zelfs voor de allerkleinsten met lieve leidsters die dol zijn op knuffelen.

Over het algemeen heel tevreden

Ik ben over het algemeen heel tevreden. De pedagogisch medewerksters zijn lief en betrokken. Er wordt gezond eten gegeven en leuke activiteiten georganiseerd. We worden ook gedurende dag op de hoogte gehouden en dat is fijn. Ondanks dat onze dochter even moest wennen heeft ze het nu erg naar haar zin.

In good hands

We like the fact that our daughter is so much cared for when we work! We know that she is safe, in good hands, having fun with her little friends and growing thanks to the love and all the stimulation she receives from the lovely teachers. We know that she is also well fed, with natural and qualitative ingredients and she also tries new food and explores new tastes. It’s important that the teachers help us to educate kids: be kind to other babies, to the teachers, learn to share and to be not spoiled.

Top kinderdagverblijf!!!

Top kinderdagverblijf!!! Breng mijn zoontje er met een gerust hart heen, dankzij de leuke lieve en jonge leidsters.

Iedere dag van de week wordt een ander thema en dus andere activiteit aangeboden. Is ‘’Bakken en koken’’ de ene week op maandag, dan is het de week daarna op de dinsdag, enzovoort. Zo komen alle kinderen in de groep de verschillende thema’s regelmatig tegen. Onze thema’s en voorbeelden van bijpassende activiteiten zijn:

  1. Bakken en koken; zelf brood bakken en jam maken, bezoek aan de kaasboerderij, picknicken in het park, etc.
  2. Tuinieren en natuur; zelf moestuin behouden, bezoek aan bloementuin, naar Artis, etc.
  3. Begrijpen met je handen (ontdekken van materialen); bezoek aan het atelier, samen zien, voelen en ontdekken met knopen, blikken, potjes, etc.
  4. Crea Bea Knutsel dag; schilderen, plakken, kleien, bezoek aan museum, bezoek aan pottenbakkerij, etc.
  5. Bewegen en fantaseren; dansen, verkleden, bezoek aan theater, voorleesochtend in de bieb, etc.

Kinderdagverblijf Curious Kids hecht veel waarde aan de hoge kwaliteit van het personeel. We streven naar een vast team van drie pedagogisch medewerkers per peutergroep. Wij zorgen er dan ook voor dat alle pedagogisch medewerkers minimaal in het bezit zijn van een SPW niveau 3 diploma conform CAO norm. Daarnaast staat er vaak iemand op de groep die in het bezit is van een HBO-diploma (vaak een pedagoog of SPH’er). Het personeel wordt uitvoerig geselecteerd en gescreend door middel van een nauwkeurige procedure. Al ons personeel heeft ervaring in het werken binnen de kinderopvang en is in het bezit van goede referenties. Daarnaast zijn zij in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) en bezitten zij een EHBO-diploma voor kinderen. Klik hier voor de profielen van de pedagogisch medewerkers van Peuterplusgroep de Vosjes.

De filosofie van Curious Kids is dat kinderen met een gezond lichaam zich op sociaal en cognitief gebied beter kunnen ontwikkelen. Wanneer ze zich goed voelen, staan kinderen meer open voor nieuwe dingen. Wij gebruiken bij Curious Kids daarom uitsluitend biologische en vers(e) producten voor de maaltijd omdat dit gezonder is en beter voor de lichamelijke ontwikkeling van het jonge kind. De kinderen krijgen bij ons een warme biologische lunch. Lees meer over ons voedingsbeleid.

Bij een maximale bezetting staan elke dag twee vaste pedagogische medewerkers op de groep. Dit betekent dat er veel ruimte is voor individuele aandacht en extra activiteiten met de kinderen. Naast de vele uitstapjes is er veel tijd om in een kleiner groepje diverse activiteiten te ondernemen. Zo wordt er veel geknutseld, gepuzzeld, gebouwd en getekend en worden er veel boekjes gelezen. Omdat de groepen klein zijn kunnen deze activiteiten goed door de pedagogisch medewerkers worden begeleid en kunnen de kinderen optimaal in hun ontwikkeling worden gestimuleerd. Ook is er op rustige dagen genoeg tijd om één op één of met meerdere kindjes tegelijk extra aandacht te besteden aan een speciale activiteit. Ook het leren herkennen van letters en cijfers, en de zindelijkheidstraining wordt bij ons veel individueel gestimuleerd.

De kinderen in deze groep zullen meer uitstapjes maken dan de andere groepen. Omdat ze allemaal wat ouder zijn en meer begrijpen zijn er veel meer mogelijkheden. Bij ieder thema horen verschillende uitstapjes. Naast de uitstapjes die gekoppeld worden aan de thema’s hebben we ook nog andere leerzame uitstapjes die we kunnen ondernemen, onderstaand een aantal voorbeelden:

  • De manege;
  • De brandweer;
  • De fietsenmaker;
  • Kijken op een grote school;
  • Naar museum NEMO;
  • De politie;
  • De voorleesdagen bij de bibliotheek;
  • Het theater;
  • Tijdens de zomermaanden gaan we elke week met alle peuters naar Artis. Omdat onze groepen bewust klein zijn gehouden, is het mogelijk om deze leuke uitjes zeer frequent met de kinderen te ondernemen! We wisselen de dagen bewust af, zodat elk kind minimaal een paar keer naar Artis is geweest.

We merken dat kinderen tussen de drie en vier jaar een natuurlijke nieuwsgierigheid krijgen naar letters en cijfers. Er wordt op alle groepen veel voorgelezen waardoor kinderen al vroeg in aanraking komen met letters op zich. Als ze ouder worden vinden ze het leuk om letters en cijfers te herkennen en hierover te praten of dit terug te laten komen binnen knutsel of teken activiteiten. Ook zijn hier veel leuke spelletjes in te bedenken waarin kinderen op speelse wijze letters en cijfers gaan herkennen, wat ze weer meenemen naar hun eerste basisschool jaar.

Dagritme

Regelmaat is het belangrijkste voor een jong kind. Daarom zien onze dagen er altijd gestructureerd uit.

lees meer

Buitenspelen

Al onze vestigingen hebben een buitenruimte, waardoor de kleintjes bij goed weer lekker buiten kunnen zijn.

lees meer

Slide We hebben nog enkele plekken beschikbaar DIRECT INSCHRIJVEN CONTACT OPNEMEN RONDLEIDING AANVRAGEN

Vestigingsmanager

Farisha is vanaf februari 2018 vestigingsmanager bij Curious Kids op de van Woustraat, waar ze 4 dagen per week aanwezig is voor de groepen op de Van Woustraat en de groepen op de Uiterwaardenstraat.

In 2006 heeft ze haar diploma Sociaal Dienstverlener behaald en in 2010 heeft ze de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening succesvol afgerond. Tijdens haar opleidingen heeft ze diverse specialisaties gevolgd, specifiek gericht op kinderen/jongeren, zoals multiculturele gezinsinterventies, signalering kindermishandeling en orthopedagogische hulpverlening.

Inmiddels is ze ruim 12 jaar werkzaam in de kinderopvang waar ze bij verschillende organisaties als PM’er op de groep ervaring heeft opgedaan in het begeleiden en verzorgen van kinderen en het bewaken en stimuleren van de ontwikkeling van kinderen in de leeftijd van 0 t/m 12 jaar. Ook heeft ze ervaring als Senior Pedagogisch Medewerker waarbij ze verantwoordelijk was voor het bewaken van het pedagogisch beleid en de uitvoering hiervan.

Bij Curious Kids biedt ze handvatten aan de pedagogisch medewerkers, stuurt ze hen aan en begeleidt ze hen om het optimale uit hunzelf en de kinderen te kunnen halen. Een positieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling, veiligheid en plezier van kinderen, waarbij elk kind gelijke en positieve kansen krijgt is haar drijfveer om te werken binnen de kinderopvang.